בריאות

איך בוחרים מכשיר שמיעה?

בכתבה הבאה, נציג סקירה של מכשירי שמיעה שיש בשוק וכמו כן נדבר על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. הכתבה בשיתוף עם המרכז לרפואת האוזן.

כמה מילים על מכשירי שמיעה למצבים פיזיולוגיים שונים

במידה ויש אובדן בשמיעה, יש צורך בהתאמה של מכשיר שמיעה. על מנת לאבחן אובדן שמיעה, יש לבצע בדיקה במכון שמיעה מקצועי. בסיום הבדיקה, מקבלים מסמך מפורט עם כל הנתונים. מכשיר השמיעה ייבחר בהתאם לנתונים.

איזה סוגים של מכשירי שמיעה יש?

להלן הסוגים הפופולאריים:

-מכשיר פנימי – מדובר על מכשיר שמיעה שנמצא במלואו בתוך התעלה של האוזן.

-מכשיר פנימי וחיצוני – מדובר על מכשיר שמיעה שחלקו נמצא בתעלת האוזן וחלקו מחוץ לה.

-מכשיר אפרכסת – מדובר על מכשיר שמיעה שנמצא בחלק הפנימי התחתון של האוזן החיצונית.

-מכשיר כל האוזן – מדובר על מכשיר שמיעה שממלא את מרבית השטח הפנימי של האוזן.

-מכשיר מאחורי האוזן – מדובר על מכשיר שמיעה שנמצא מאחורי האוזן. יש מכשירים כאלה בכל מיני גדלים.

איך בוחרים מכשיר שמיעה?

במכון שמיעה יתאימו לכם מכשיר שמיעה שיספק לכם שמיעה כמה שיותר אידיאלית וכל זאת עם כמה שפחות תופעות לוואי והפרעות. למעשה, יש המון יצרניות של מכשירי שמיעה והן מציעות מגוון סוגים של מכשירים. חשוב לציין שיש דגמים שונים של מכשירים. הדגמים מתאימים לכל מיני מצבים. לדוגמה, יש מכשירים עם מיקרופון ישיר, יש מכשירים עם שליטת זום וכך אפשר להחליש או להגביר את הקולות באופן ידני, יש מכשירים עם שליטת פידבק ועוד. בחירת המכשיר המתאים תעשה בהתאם למצב הפיזיולוגי של האדם. לדוגמה, אם עובדים במקום עם מלא אנשים, אז מומלץ לבחור מכשיר שמיעה שיסנן רעשים. מנגד, אם מדובר על אובדן שמיעה של תדרים גבוהים, אז מומלץ דווקא להעדיף מכשירים שיגבירו את הצלילים האלה. לכל הצרכים, מתלווה גם הנושא של העדפה אישית. במידה ולא מפריע לכם שיראו את המכשיר, הבחירה באחד כזה תהיה עוד יותר קלה.
במידה וכן מפריע לכם, אז תצטרכו למצוא מכשיר שמיעה שיאפשר לכם לשמוע כמו שצריך וגם שיהיה אפשר להרכיב אותו בתוך האוזן או מחוץ לאוזן.

חשוב להיעזר באיש מקצוע

כאשר תגיעו למכון השמיעה, תוכלו לקבל ייעוץ מאיש מקצוע שיש לו ידע וגם ניסיון עם מכשירי שמיעה. הוא יוכל לקרוא את התוצאות של בדיקת השמיעה שלכם ולהתחשב בצרכים וגם בהעדפות שלכם ובהתאם להמליץ לכם על מכשירי שמיעה מתאימים. שימו לב, יש המון מכוני שמיעה שמאפשרים ללקוחות שלהם לנסות מכשיר שמיעה מסוים. במידה והמכשיר נוח, המשתמש יכול להשאיר אותו אצלו. במידה והוא לא נוח, המשתמש רשאי להחזיר אותו למכון ולקחת מכשיר אחר. במידה ויש לכם מכון שמיעה באזור מגוריכם, פנו אליו ונסו כמה מכשירי שמיעה וזאת עד שתמצאו את מכשיר השמיעה המתאים ביותר עבורכם.

אולי גם תאהב