בריאות

נעליים לרגליים סוכרתיות

מחלת הסוכרת מביאה עימה לא מעט אתגרים עבור אנשים אשר מתמודדים עם המחלה. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר עבור חולי סוכרת הוא לשמור באדיקות על כפות הרגליים שלהם וזאת בכדי שלא ייווצרו להם פצעי לחץ או חתכים אשר יכולים להוביל לזיהומים חמורים ביותר. על כן, אין ספק שמומלץ מאוד להקדיש זמן וכן מחשבה לבחירת נעליים לרגליים סוכרתיות. בחירת נעליים אורטופדיות ונוחות אשר יותאמו בצורה הטובה ביותר לכף הרגל של חולה סוכרת, יכולות להציל חיים. בין אם מדובר על נעליים לגברים ובין אם מדובר על נעליים לנשים, אם האדם חולה סוכרת עליו לבחור את נעליו בצורה הטובה ביותר ובצורה המותאמת למצב כפות הרגליים שלו.

מדוע חשוב לשמור על כפות רגליים סוכרתיות

נעליים לסוכרתיים אינם עניין של מה בכך. חשוב מאוד לבחור אותם בקפידה שכן, חשוב ביותר לשמור על כפות רגליים סוכרתיות.  כפות הרגליים נושאות את משקל הגוף של כל אדם באופן יומיומי ועל כן הן זקוקות לתשומת לב מיוחדת, אולם, אצל אנשים סוכרתיים יש צורך להקפיד אפילו יותר על כפות הרגליים שכן, ישנים סיבוכים קשים שעלולים להיווצר מהמחלה הנוגעים לכפות הרגליים. כל פציעה בכפות הרגליים של אדם סוכרתי יכולה להוביל לאובדן דם משמעותי וזאת בשל העובדה שהם נוטלים מדללי דם כתרופה קבועה. בנוסף לכך חולי סוכרת רבים מאבדים תחושה כפות הרגליים ועל כן לא פעם הם מאבדים תחושה בכפות הרגליים ועלולים לסבול בגין זאת מזיהום מבלי שירגישו או יהיו מודעים לכך. כף רגל סוכרתית מהווה את אחד הגורמים המרכזיים שעלולים להיגרם בשל המחלה.

איזה נעליים מומלצות לרגליים סוכרתיות?

לאנשים סוכרתיים מומלץ לנעול נעליים אורטופדיות אשר מותאמות באופן ייחודי עבור רגליים סוכרתיות. נעליים אלה יהיו רחבות במיוחד אשר יפחיתו כל עומס על כף הרגל ובכך יסייעו לשמירה על היציבות, שיווי המשקל וזרימת דם תקינה אשר חיונית לשמירה על כפות הרגליים. מעבר לכך, נעליים המותאמות באופן ייחודי לחולי סוכרת יהיו עשויות מחומרים רכים במיוחד וללא תפרים או אלמנטים אשר עלולים לגרום לפציעה או חבלה של כף הרגל. מעבר לכך, נעילת נעליים אשר מותאמות באופן ייחודי לרגליים סוכרתיות מומלץ גם לגרוב גרביים ללא תפרים פנימיים וכן לשקול שימוש ברפידות אוטומטיות אשר יסייעו בהליכה נוחה ובריאה.

אין ספק כי בחירת נעליים לסוכרתיים מהווה דבר חשוב ביותר. לא מדובר על הצורך להעניק נוחות בהליכה לאדם בלבד, אלא בשמירה על כפות הרגליים שלו בריאות ושלמות. על כן, נעליים מעין אלה לא כדאי לרכוש בכל חנות באשר הוא, אלא רק בחנות אשר ידוע כי ניתן למצוא בה היצע גדול ומשמעותי של נעלי נוחות אשר ידוע כי הן מתאימות במבנה שלהן ומבחינת חומרי הגלם שמהן הן עשויות לכפות רגליים סוכרתיות.

אולי גם תאהב