בריאות

טיפים לבחירת רופא שיניים וטיפים לשמירה על שיניים בריאות

בחירת רופא שיניים יכולה להיות משימה מרתיעה, אך מדובר על החלטה חשובה לבריאות הפה שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את רופא השיניים המתאים לכם.

הכתבה בשיתוף עם רופא שיניים בפתח תקווה.

טיפים לבחירת רופא שיניים

חפשו רופא שיניים  שהינו חבר באיגוד רופאי השיניים. מדובר על איגוד מקצועי שקובע סטנדרטים לטיפולי שיניים. חברות היא אינדיקציה טובה לכך שרופא שיניים הוא מוסמך ובעל ידע.

בדקו את המיקום של מרפאת השיניים. חשוב לבחור רופא שיניים שעובד במרפאה הממוקמת בקרבת הבית או מקום העבודה שלכם, כך תוכלו לקבוע תורים בקלות ולהגיע בזמן.

בדקו את זמינות רופא השיניים. וודאו ששעות הפעילות של רופא השיניים נוחות ללוח הזמנים שלכם ושניתן לקבוע פגישות חירום במידת הצורך.

חפשו רופא שיניים המשתמש בטכנולוגיה מודרנית. רופא שיניים המשתמש בטכנולוגיה העדכנית ביותר, כגון צילומי רנטגן דיגיטליים, יכול לספק טיפול מדויק ויעיל יותר.

קראו ביקורות באינטרנט. חפש ביקורות ממטופלים אחרים כדי לקבל תחושה מה הייתה החוויה שלהם עם רופא השיניים. ביקורות אפשר למצוא בכרטיס העסק של רופא השיניים המופיע בגוגל, באתר שלו וכמובן גם ברשתות החברתיות.

בקשו המלצות מקולגות לעבודה, חברים ובני משפחה. אם למישהו או מישהי שאתם סומכים עליהם, יש ניסיון חיובי עם רופא שיניים, זה כבר טוב ואתם תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.

קחו בחשבון את המומחיות של רופא השיניים. אם אתם זקוקים לטיפול מיוחד, כגון יישור שיניים או השתלת שיניים, רצוי שתבחרו ברופא שיניים המתמחה בתחום זה.

תשאלו לגבי כיסוי ביטוחי. וודאו שרופא השיניים עובד עם חברת הביטוח שלכם. כך תוכלו להוזיל עוד יותר את התשלום. במידה ואין לכם ביטוח פרטי, נמליץ לכם לקחת הצעות מחיר מכמה רופאי שיניים מומלצים שמצאתם. יכול להיות מאוד שאתם תגלו פערים במחירים.

ונסיים עם כמה טיפים לשמירה על שיניים בריאות

צחצחו שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד. כך תוכלו להסיר חיידקים שעשויים לגרום לעששת ולמחלות חניכיים. הקפידו לצחצח לפחות שתי דקות בכל פעם.

עשו שימוש בחוט דנטלי מדי יום. כך תוכלו להסיר חלקיקי מזון שעשויים להיתקע בין השיניים.
חוט דנטלי מסייע במניעת עששת ומחלות חניכיים.

השתמשו במי פה. שטיפת הפה עם מי פה, יכולה להסיר חיידקים ולרענן את הנשימה.

המעיטו בצריכת מזון ומשקאות ממותקים וחומציים. הם עשויים לגרום לעששת ולשחיקה של אמייל השן.

בקרו אצל רופא השיניים כל שישה חודשים. כך יהיה אפשר לזהות ולטפל בבעיות בשלב מוקדם ולפני שיהפכו למשמעותיות יותר.

הקפידו על ניקוי אבנית אצל שיננית או רופא שיניים, פעם בחצי שנה.

המעיטו בעישון. הוא גורם לכתמי שיניים, ריח רע מהפה ומגביר את הסיכון לעששת, מחלות חניכיים וסרטן הפה.

אולי גם תאהב