צרכנות

טיפים לעיצוב המטבח

המטבח הוא החלל המרכזי שיש בכל בית. כמו כן, בהשוואה לשאר חללי הבית, מדובר על החלל המורכב ביותר לתכנון, שיפוץ ועיצוב. בכתבה הבאה, נשתף אתכם בטיפים מושלמים ומצוינים לעיצוב מטבחים.

הכתבה בשיתוף עם חברת עיצוב מטבחים מובילה.

טיפ מס' 1 – התייחסו לגודל המטבח

כאשר מתחילים לעצב את המטבח, יש קודם כל למדוד אותו היטב. ככה יהיה אפשר לדעת בוודאות, כמה מטר יש לנצל. אין ספק שההתייחסות למטבח גדול תהיה שונה לגמרי מההתייחסות למטבח קטן וחשוב מאוד להבין כמה מקום יש וזאת על מנת שיהיה אפשר לנצל את המקום בצורה הנכונה והטובה ביותר.

טיפ מס' 2 – חשוב לשמור על מרחק של 80 עד 130 סנטימטרים בין הכיריים לכיור

בין הכיור לבין הכיריים, יש אזור הנקרא משטח עבודה. חשוב מאוד שמשטח העבודה יהיה גדול וגם נוח מאוד לעבודה. על כן, יש לשמור על המרחק המוזכר לעיל.

טיפ מס' 3 – מיקום המקרר

אחת הטעויות שחוזרות על עצמן, כאשר מדובר על עיצוב מטבחים היא שהמקרר נמצא במרחק רב מהכיור. תסכימו איתנו שכאשר ניגשים לבשל, ניגשים קודם למקרר ולאחר מכן עוברים דרך הכיור.  המטרה המרכזית היא לשים את הכיור במרכז. כלומר, הכיור צריך להיות בין הכיריים לגז וכמו כן צריך לבדוק שהמרחק בין המקרר לכיור לא יהיה יותר מכמה צעדים.

טיפ מס' 4 – מרחב ישיבה

כאשר אתם יושבים בשולחן או באי הנמצא במטבח, צריך להיות לכם מרחב ישיבה. אתם בוודאי לא צריכים לשבת בצורה בה יש לכם קושי להזיז את הידיים שלכם כי אין מקום. על כן, יש לשמור על מרחק של 50 עד 55 סנטימטרים במרחב הישיבה. הכוונה היא שאם מתוכננים לשבת ארבעה סועדים, הם יזדקקו למרווח ל 210 סנטימטרים לפחות וזאת על מנת שיוכלו לשבת בצורה מרווחת וגם נוחה.

טיפ מס' 5 – אי במטבח לא בכל מחיר

אין ספק שאי יכול להוסיף המון לעיצוב המטבח. כמו כן, הוא גם יכול לשמש אתכם מבחינה פרקטית. יחד עם זאת, לא תמיד מומלץ שיהיה אי במטבח. אם המטבח שלכם גם ככה קטן, אין צורך באי. אם המטבח גדול, אי בהחלט יכול להוסיף לו. הכי נכון זה להיות מודעים לגודל המטבח הקיים ולנצל אותו בהתאם.

טיפ מס' 6 – חומרים פרקטיים למטבח

מטבח לא מחליפים על בסיס שנתי ועל כן מומלץ לבחור מטבח שעשוי חומרים איכותיים ופרקטיים והכי חשוב כאלה שיהיה קל לנקות ולתחזק.

טיפ מס' 7 – תאורה

מומלץ שתהיה תאורה בגוון לבן או לבן חם (מעין צהבהב). יש להתקין גופי תאורה מעל משטחי העבודה, מתחת לארונות עליונים וגם מעל האי (במידה ויש לכם במטבח). מבחינת עוצמת האור המומלצת, הדבר תלוי בגודל המטבח שיש לכם. בגדול, ההמלצה היא 600 עד 800 לומן למטר. במטבח מומלץ שלא יהיה רק גוף תאורה מרכזי אחד, אלא שיהיו מספר גופי תאורה וזאת משום שהמטבח מורכב מכל מיני תתי אזורים כמו, אזור התנור, הכיריים, המקרר, משטחי העבודה ועוד.

אולי גם תאהב