תיירות

חבילות חו"ל או סים מקומי: מה מומלץ?

אם בקרוב אתם יוצאים לחופשה בחו"ל וכל מה שנשאר לכם זה לדאוג לחבילת גלישה, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. איך תוכלו להתארגן בקלות על גלישה שתשאיר אתכם מחוברים גם בחו"ל ומהי האופציה הכדאית ביותר? עשינו בשבילכם את כל הבדיקות. כל שנותר לכם לעשות כעת הוא לקרוא בעיון את הכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם simonline המספקים שירותי הטענת כרטיסי סים והטענת טוקמן של כל חברות הסלולר.

כמה מילים על חבילת גלישה בארץ וגלישה בחו"ל

אין ספק שכאשר מדובר על גלישה בחו"ל, מומלץ מאוד שתערכו מראש לעניין. אם תעשו שימוש בחבילת סלולר רגילה וכזאת המיועדת לשימוש מקומי לצורך שליחת הודעות וביצוע שיחות, הדבר יעלה לכם מאות שקלים. אגב, ברוב המקרים הגלישה גם תהיה חסומה. שימו לב שעלות דקת שיחה לחו"ל עשויה להגיע ל-30 שקלים לדקה. על כן, עשו לעצמכם כלל ואל תשתמשו בחו"ל בחבילת גלישה שמיועדת לשימוש בארץ.

כמה מילים על היתרונות והחסרונות של הסים המקומי

במידה ותבחרו לרכוש סים במדינה בה אתם מטיילים, אין ספק שיהיו לכך יתרונות רבים ומשמעותיים. אפשר לומר שמדובר על העסקה הזולה והמשתלמת ביותר מבחינת העלות.
כאשר אתם רוכשים סים מקומי, עליכם להחליף את הסים הקיים שלכם בסים המקומי.
בעבר, המון אנשים חששו שכאשר תבוצע ההחלפה בין כרטיסי הסים, הדבר יגרום לאיבוד אנשי הקשר. כיום, לא כך הדבר ואנשי הקשר מגובים על חשבון הגוגל ועל כן אין לכם מה לחשוש מכך.

כאשר תרכשו סים מקומי, אתם תקבלו מספר שונה. מה שכן, אפליקציית הוואטסאפ שלכם תמשיך לעבוד כרגיל ואתם תוכלו לתקשר עם מי שתרצו באמצעות חבילת הגלישה שלכם. שימו לב, אם יתקשרו אליכם למספר המקומי שקיבלתם כאשר החלפתם את הסים, הרי שעלות השיחה תהיה יקרה. על מנת לחסוך את העלויות, מומלץ להתקשר אך ורק עם אפליקציות כמו סקייפ או הוואטסאפ. לצד כל היתרונות שתוארו לעיל, יש גם חסרונות. יש הרבה אנשים שמסתבכים ולא מצליחים להפעיל כמו שצריך את הסים המקומי. כמו כן, מבחינת תמיכה בתקלות שקשורות לסים, לא בטוח שתהיה לכם תמיכה בשפה שתהיה מובנת ונוחה לכם.

מנגד, אם תבחרו לקחת כרטיס סים מהארץ, החשש יתפוגג וזאת משום שתקבלו תמיכה מהחברה שבחרתם. חשוב לציין שבמידה ואתם מתכננים לעבור בין מספר מדינות, חשוב שתבדקו שהסים שאתם רוכשים אכן יתאים לכל המדינות. במידה והוא לא יתאים, יש צורך ברכישת סים גלובאלי או שיהיה צורך בביצוע החלפה של כרטיסי הסים בין מדינה אחת לאחרת. כל הדבר הזה כבר מגיע לעלות גבוהה ואפילו מתקרב לעלות של חבילות חו"ל שהחברות הישראליות מציעות.

כמה מילים על היתרונות והחסרונות של רכישת חבילות בחו"ל

אם אתם לא רוצים להסתבך עם רכישה של סים מקומי או סים בינלאומי, אז יש גם את האופציה של רכישת חבילות חו"ל מאחת מספקיות הסלולר בארץ. ההבדלים בין החבילות מתבטאים בכמות דקות השיחה, כמות ההודעות וכמובן נפח הגלישה. שימו לב גם למחירים. כל ספקית סלולר מפרסמת את המחירים שלה. מומלץ לעשות השוואה ולבדוק איזו ספקית מציעה את המחיר המשתלם ביותר.

איזו אופציה עדיפה יותר?

אין תשובה חד משמעית, שכן יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע. לדוגמה, מדינת היעד אליה אתם מתכננים לטוס, כמות ונפח החבילה וכמובן האם אתם מתכננים לעבור במספר מדינות. חשוב לציין שבשנים האחרונות, ניתן לראות שספקיות הסלולר מציעות חבילות משתלמות. נכון, יכול להיות מאוד שאם תרכשו חבילה עם סים מקומי במדינה בה אתם נופשים, העלות תהיה נמוכה יותר אבל מנגד אם אתם רוצים ללכת על בטוח ולא להסתבך, היינו ממליצים לכם בכל זאת לבצע השוואה גם בין המחירים המוצעים על ידי ספקיות הסלולר.

אולי גם תאהב