צרכנות

וורדפרס או וויקס – מה עדיף?

אם החלטתם סוף סוף לבנות אתר עבור העסק שלכם, נוכל לומר לכם שאין ספק שמדובר על החלטה מצוינת. מה שכן, סביר להניח שבוודאי שמעתם כל מיני דעות לכאן או לכאן לגבי 2 מערכות ניהול פופולאריות לאתרים והן: וורדפרס וויקס. על המערכות הללו, ניתן לבנות אתר. אז איזו מהן עדיפה? על כך נדבר בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם חברת פולפאוור בניית אתרים.

מה יותר טוב – האם מערכת וויקס או מערכת וורדפרס?

אין כאן תשובה חד משמעית, שכן הדבר תלוי במה שאתם צריכים. אם אתם צריכים אתר יחסית פשוט, אז נמליץ לכם לבחור במערכת וויקס. במידה ויש לכם משאבים כמו זמן למידה וכסף ואתם רוצים אתר שיהיה מעוצב בהתאמה אישית, אז מערכת וורדפרס היא זאת שתיתן לכם מענה הרבה הרבה יותר טוב.

מה זה וורדפרס?

מדובר על מערכת לניהול תוכן. היא מבוססת על קוד פתוח וזה היתרון העצום שלה. למעשה, הקוד הפתוח מאפשר לכל אחד לקחת אותו ולשפר וגם להתאים אותו לפי מה שצריך. וורדפרס נחשבת למערכת ניהול התוכן הגדולה ביותר בעולם. יש לה תמיכה בעברית והיא מציעה מגוון של תוספים שעוזרים לשפר את האתר עוד יותר. כמו כן, למערכת הזאת, יש קהילה גדולה של משתמשים ואם נתקלתם בבעיה, סביר להניח שאם תריצו חיפוש בגוגל, אתם תמצאו את התשובות. על מנת שתוכלו לבנות אתר בוורדפרס, תצטרכו לרכוש דומיין. על הדומיין הזה, יוקם האתר.

מה זה וויקס?

ממש כמו וורדפרס, גם וויקס היא מערכת שמאפשרת לבנות אתרים בקלות ובמהירות. בוויקס, תקבלו תבניות מוכנות מראש שיעזרו לכם בבניית האתר החדש שלכם. את התבניות, תוכלו לשנות וגם לעצב לפי מה שתרצו. אין צורך בכתיבת קוד. כל מה שתצטרכו הוא שליטה בסיסית ביישומי מחשב וכמובן גם אנגלית בסיסית.

מחיר

גם וורדפרס וגם וויקס הן חינמיות. כאשר תרצו להעלות את האתר שלכם לאוויר, תצטרכו לשלם על דומיין. כמו כן, יכול להיות שתרצו גם לעשות שימוש בכל מיני תוספים ועל כן תצטרכו לשלם עליהם.

קלות שימוש

על מנת להשתמש בוורדפרס, תוכלו להיעזר בידע טכני שתוכלו למצוא בקלות ברשת. רק שימו לב שאתם צריכים לפנות לזה זמן. אם אין לכם זמן, פנו לאיש מקצוע שמתמחה בוורדפס.
בוויקס, אפשר לראות שיש המון השקעה בכל הקשור לחוויית המשתמש וכך יוצא שתהליך בניית האתר הופך לקל יחסית. וויקס עובדת בשיטה של Drag & Drop. לא צריך ידע טכני מסוים על מנת לבנות את האתר. כמו כן, וויקס מציעה למשתמשים שלה, המון תבניות שאפשר לבחור מהן.
כך יוצא, שבמידה ואתם לא מעוניינים להשקיע בזמן למידה, אין ספק שוויקס היא נקודת פתיחה מעולה עבורכם. אז אם מדובר על קלות השימוש, וויקס בהחלט מנצחת את וורדפרס.

גמישות

וויקס מציעה המון תבניות, הבעיה היא שמדובר בכל זאת על מערכת סגורה ועל כן אתם מוגבלים אך ורק לתבניות המוצעות. בוורדפרס, אתם יכולים לבנות את האתר שרציתם וזאת כמובן כתלות ביכולות התכנות ועיצוב שלכם. אגב, כמו שנאמר קודם לכן, במידה ואתם מעוניינים באתר בהתאמה אישית, אז מומלץ בהחלט לפנות לאיש מקצוע המתמחה בבניית אתרים בוורדפרס. אז אם מדובר על גמישות, אין ספק שוורדפרס מנצחת בגדול.

קידום בגוגל

בעבר, היו המון בעיות טכניות שגרמו לאתרים שנבנו על פלטפורמת וויקס לקבל דירוגים נמוכים בכל הקשור ל-SEO. כיום, לא כך המצב. אתרים בוויקס עשויים גם הם לקבל ציוני SEO מעולים. ממש כמו אתרי וורדפרס. אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על הופעה במקומות גבוהים בגוגל קשור לאיכות התוכן ולא בהכרח קשור לפלטפורמה שעליה בנוי האתר. כמו כן, גורם נוסף הוא פרופיל הקישורים שלכם. כך יוצא שגם אתר שבנוי בפלטפורמת וויקס וגם אתר שבנוי בפלטפורמת וורדפרס, יכולים להיות במיקומים גבוהים בגוגל.

אולי גם תאהב