משפטי

איך לבחור את עורך הדין הנכון ביותר עבורכם?

אין ספק שעורך דין הוא איש מקצוע שיכול לעזור לכולנו מדי פעם. בין אם מדובר על חתימה על חוזה עבודה, רכישת נדל"ן, הפרת הסכם, כתב אישום פלילי, ענייני תעבורה, הוצאה לרגל, פשיטת רגל, פיצויי פיטורים ועוד. מספרם של עורכי הדין עולה משנה לשנה וכך גם עולה מספרם של ההליכים המשפטיים ובכלל של התביעות המוגשות לבתי המשפט. כיצד נוכל להיות בטוחים שאנו בוחרים את עורך הדין המתאים עבורנו? האם מומלץ לפנות למשרד עורכי דין גדול או שאולי דווקא עדיף לפנות למשרד קטן? על כל אלה ועוד, נדון בכתבה הבאה.

אל תוותרו על המלצות ממכרים, קרובי משפחה וחברים

מרבית האנשים, יעדיפו לבחור עורך דין על פי המלצות מאנשים קרובים. גם כאן, מומלץ לנקוט במשנה זהירות ומה הכוונה? לא מספיק שיש המלצות על עורך הדין, אלא צריך לבחור אותו על פי מומחיותו וכמובן על פי המקצועיות שלו.

להיעזר ברשת האינטרנט

ניתן לבדוק פרטים לגבי עורכי דין מומלצים, על פי התרשמות מהאתר שלהם, מאמירות המיוחסות להם, מניהול תיקים וכמו כן אפשר גם לראות פסקי דין שניתנו כאשר הם ייצגו את הלקוחות.
תודות לרשת האינטרנט, כיום כל אחד יכול לקבל המון מידע על עורך הדין.

בחירת עורך דין לפי תחום עיסוק

אם תסתכלו על מערכת המשפט בישראל, תוכלו לראות שהיא מורכבת מכל מיני ענפים משפטיים. לדוגמה, דיני נזיקין, משפט מסחרי, דיני משפחה, דיני עבודה, משפט פלילי ועוד. כל אחד מהתחומים הוא עולם בפני עצמו ולכן גם פועלים בו עורכי דין שעוסקים באותו עולם בצורה ממוקדת וספציפית. על כן, כאשר אתם ניגשים לבחור עורך דין, מומלץ שתבחרו אותו על פי העיסוק שלו בתחום הנדרש. לדוגמה, אם אתם צריכים את תחום דיני העבודה, יהיה עליכם לחפש עורך דין דיני עבודה. וודאו שזהו אכן תחום העיסוק הבלעדי שלו ושהוא לא עוסק במספר תחומים במקביל.

פגישה עם עורך הדין

על מנת שתוכלו להתרשם כמו שצריך מעורך הדין, מומלץ להגיע לפגישה במשרד שלו. כך תוכלו להרגיש אם יש חיבור וגם אמון ביניכם לבין עורך הדין. למעשה, עורך הדין ייצג אתכם ואתם אמורים לצעוד יחד למען המטרה המשותפת. חשוב מאוד שתגיעו מוכנים לפגישת הייעוץ. קחו איתכם את כל המסמכים הנדרשים. כמו כן, אל תחששו לשתף את עורך הדין גם בפרטים "רגישים", שכן קיים חיסיון לגבי הפרטים הללו. כך שגם אם לא בחרתם להמשיך עם עורך הדין, הוא לא יעשה שום שימוש בחומרים שהצגתם בפניו.

משרד גדול או משרד קטן?

מדובר כאן על התלבטות גדולה. מצד אחד יש עדיפות לפנות למשרד גדול ומוכר, שיש לו המון ניסיון וסביר להניח שזקף לזכותו הצלחות בהמון תיקים משפטיים ומנגד, יש עדיפות לפנות למשרד קטן, שכן במשרד כזה תקבלו יחס אישי וחם ועורך הדין שיטפל בתיק המשפטי שלכם יהיה גם עורך הדין הבכיר ביותר.

כמה עולה ייצוג משפטי?

התשלום יהיה על פי אחוזים או על פי קביעת סכום כולל. כאשר מדובר על תביעות נזיקין, מה שנהוג הוא תשלום על פי אחוזים. קחו בחשבון שסביר להניח שתגלו פערים משמעותיים בנוגע לתשלום בין עורך דין אחד לאחר. הדבר נובע ממספר פרמטרים בהם, המוניטין, הניסיון שלו ומורכבות התיק.

אולי גם תאהב