צרכנות

תכנון נכון של תאורה לעסק

על מנת להשפיע על מרכיב ההצלחה של העסק, יש להתמקד בכל מיני פרמטרים בהם: המקצועיות של הצוות, השירות שניתן ללקוחות העסק, אפיקי השיווק בהם העסק בוחר להשתמש, הנראות של העסק ועוד.

בכתבה הבאה, נתמקד בפרמטר הנראות של העסק. אחד הדברים שמשפיעים ישירות על פרמטר זה הוא התאורה בה בוחרים להשתמש. אז מהי תפקידה של התאורה בעסק ואיך נכון לשלב אותה? על כל אלה ועוד נרחיב בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם דורי תאורה המתמחים בעיצוב תאורה לעסקים.

איזה פרמטרים משפיעים על תאורה לעסקים?

לפני שנדון על התאורה, רק נאמר שחשוב עוד בשלבים ההתחלתיים של התכנון והבנייה, להתמקד בתאורה טבעית. כלומר, מומלץ שיהיו כמה שיותר פתחים בבית העסק שיפנו החוצה. כך תוכלו להשיג שני דברים והם תוצאה עיצובית מרשימה וגם חיסכון משמעותי בעלויות. אגב, נציין שגם אם יש לכם חלונות גדולים בעסק, הרי שביום אין בעיה שכן נכנס המון אור מבחוץ אבל בערב כן תזדקקו לתאורה. כאשר מדובר על בחירת התאורה, יש להתמקד בשלושה אלמנטים מרכזיים שהם:
האופי של בית העסק, צרכים נקודתיים והעלות.

כיצד אפשר לבחור תאורה לעסק?

יש כל כך הרבה מבחר של גופי תאורה ועל כן אפשר בקלות להתבלבל מכל השפע. על כן, מומלץ להגיע מוכנים ולערוך רשימת צרכים. רשימה זו תהיה מושפעת לא רק מהחזון האישי של העסק אלא גם מהנתונים שלו. מה הכוונה? אם מדובר על עסק יוקרתי שקהל היעד שלו הוא קהל צעיר, אז ההמלצה היא לחפש גופי תאורה שיספקו תאורה מרשימה וגם נקייה. מנגד, אם מדובר על בית עסק דינאמי שקהל היעד שלו הוא קהל יעד עירוני, אז נמליץ לחפש תאורה שמצד אחד תשדר פשטות ומצד שני תשדר פריצת גבולות. יש להתייחס לכל החללים שיש בעסק ולבדוק באיזה מהם תדרש תאורה כללית ובאיזה נקודתית. כמו כן, יש לבדוק באיזה שעות ביום, תדרש תאורה חזקה יותר ועוד.

כמה מילים על חיסכון ואיכות

מומלץ שלא לבחור במנורות ליבון. הן אינן חסכוניות. כמו כן, כדאי גם להימנע מתאורת פלורסנט.
היא לא בריאה ואף עשויה לרצד עם הזמן. התאורה האידיאלית והחסכונית היא תאורת לד.
היא לא פולטת חום ומחזיקה לאורך המון זמן.

למה כדאי לתת תשומת לב כאשר בוחרים תאורה?

היעזרו בכל הפרמטרים הללו: עוצמה, עיצוב וצבע התאורה.
כאשר מדובר על עוצמה, נמליץ לכם לבחור גופי תאורה שמאפשרים שליטה על העוצמה של התאורה. כאשר מדובר על עיצוב התאורה, נמליץ לכם לבחור גופי תאורה מרשימים ומעוצבים, שגם יתרמו לעיצוב בית העסק כולו. כאשר מדובר על צבע התאורה, עליכם לקחת בחשבון שיש תאורה בגוון קר או חם. אם מדובר על גוון קר, מדובר על תאורה שמפיצה אור לבן ומנגד אם מדובר על גוון חם מדובר על תאורה שמפיצה אור צהוב. גוון האור בדרך כלל נקבע על פי אופי בית העסק.

כמה מילים לסיכום…

תאורה לא מהווה רק אלמנט פרקטי, היא גם יוצרת רושם ועל כן חשוב לבחור את גופי התאורה המתאימים בקפידה. אם אתם מוצאים את עצמכם מתקשים בתהליך הבחירה, תמיד תוכלו להיעזר באנשי מקצוע כמו יועצי תאורה שיספקו לכם את הייעוץ הנדרש לגבי התאורה המתאימה ביותר לבית העסק שלכם.

אולי גם תאהב