צרכנות

טיפים לבחירת חברה לאבטחת מידע

רוצים להגן על המידע הרגיש שיש לכם בארגון? רוצים לעשות זאת בצורה המקצועית והטובה ביותר? לשם כך, תצטרכו לקחת את שירותיה של חברה לאבטחת מידע. מומחי החברה ידאגו לספק את ההגנה הטובה ביותר למידע שלכם. בישראל פועלות המון חברות המספקות את השירות, אז איך תוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים את החברה המתאימה? בדיוק בשביל זה, הכנו את הכתבה הבאה הכוללת טיפים שמומלץ ליישם כאשר ניגשים לבחור חברה לאבטחת מידע.

הכתבה בשיתוף עם חברת מדסק המתמחה במתן שירותי סייבר ואבטחת מידע לעסקים ולארגונים.

טיפ מס' 1 – בררו מהו הניסיון של החברה בתחום

אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא הניסיון. מומלץ מאוד לבחור חברה שיש לה שנים של ניסיון ולא חברה שהיא רק מתחילה בתחום. המון ניסיון משמעותו שהצוות של החברה מכיר כל פרצת אבטחה שתצא אל השוק. כמו כן, צוות כזה גם ידאג להתעדכן מדי יום לגבי פריצות חדשות וכך יקדים תרופה למכה (או במקרה שלנו להאקרים). אחרת אם הצוות לא יהיה מיומן ומקצועי ולא יכיר את פרצות האבטחה, הרי שהאקרים יוכלו לנצל זאת ולפרוץ למאגרי המידע של החברה.

טיפ מס' 2 – בררו מהם הפתרונות שמציעה החברה

חשוב מאוד לבדוק מהם הפתרונות ויותר מזה האם מדובר על פתרונות מתקדמים וטובים. לדוגמה, יש היום חברות אבטחת מידע שבוחרות להשתמש בפתרונות ענן. אלו פתרונות חדשניים ומתקדמים. מה שכן, יש לוודא שאכן גם קיימת להם אבטחה ברמה גבוהה.

טיפ מס' 3 – בררו האם יש המלצות על החברה

ממש כמו בכל רכישה של שירות או מוצר, יש לברר האם יש המלצות על החברה. אתם רוצים להיות בטוחים שאתם עובדים עם חברה מקצועית ואמינה וכזאת שרשמה הצלחות ולקוחותיה מרוצים מהשירות שלה. תוכלו לשאול חברים, שותפים ובני משפחה לגבי חברה מומלצת. אם אין המלצות מהמקורות הללו, אפשר תמיד לחפש המלצות ברשת. לכל חברה יש כרטיס עסק המופיע בגוגל. בכרטיס הזה מופיע הדירוג של החברה וכמובן גם חוות דעת. קראו האם חוות הדעת היא חיובית או שלילית.

טיפ מס' 4 – שקיפות מלאה ומחיר הוגן

עליכם לבחון את המחירים הממוצעים בשוק המבוקשים על שירותי אבטחת מידע. לאחר מכן, אחרי שיש בידיכם שמות של כמה חברות מומלצות, תוכלו לבצע השוואה עם המחירים הממוצעים. נמליץ לכם לא לפנות לחברה שמחיריה הם מופקעים ומנגד לא לפנות לחברה שמחיריה זולים מדי. הכי טוב יהיה לבקש הצעת מחיר מסודרת. במידה והחברה אכן דוגלת בשקיפות מלאה, אתם תראו שכל חלק בהצעת המחיר יהיה מפורט וגלוי.

טיפ מס' 5 – זמינות החברה

תסכימו איתנו שאי אפשר לדעת מתי תתרחש הפריצה הבאה ועל כן, החברה צריכה להיות זמינה כל הזמן וכל זאת על מנת שתוכל לטפל בפריצה כמה שיותר מהר. על כן, בררו לגבי זמינות החברה.

טיפ מס' 6 – עדכונים שוטפים

חברה שפועלת במקצועיות, תדאג לעדכן אתכם בכל השלבים כאשר יש ניהול של תקיפה ובכלל כאשר מבוצע מעקב לגבי הפריצה. עליכם לקבל דו"ח מהחברה לגבי פעילות שנעשתה.

טיפ מס' 7 – כימיה

עליכם להרגיש כמה שיותר נוח, כאשר אתם פונים לצוות המקצועי של החברה. אין ספק שהכימיה הזאת חשובה מאוד. במידה ואתם מרגישים שאין כימיה, בדקו את החברה הבאה.

מה אתם יכולים לעשות על מנת להגן על הארגון והחברה שלכם?

זכרו שלמרות שאתם לוקחים את שירותיה של חברה לאבטחת מידע, אתם האחראיים הבלעדיים ואתם צריכים לשאוף להגן על המידע שלכם. במידה ותעזרו בכלים המתאימים והנכונים, הרי שתוכלו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר וללא תקלות. לדוגמה, תוכלו לתת גישה למידע רגיש רק לעובדים הוותיקים והאמינים שלכם. תוכלו להגדיר הרשאות בסיסיות לעובדים זוטרים וכמו כן להגדיר הרשאות מתקדמות לעובדים בכירים וכאלה שאתם סומכים עליהם. רצוי גם להתקין מערכת לנטרול תוכנות זדוניות כמו אנטי וירוס או חומת אש.

אולי גם תאהב