אוכל

טיפים להכנת אוכל בריא

כאשר אתם אוכלים אוכל בריא, אתם מפחיתים את הסיכוי לסוכרת, אך לא רק. אתם גם מפחיתים את הנטייה לסבול מלחץ דם גבוה, ללקות בטרשת עורקים, בסרטן או מחלות לב. יתרה מזאת, תפקוד הגוף שלכם משתפר משמעותית וגם מערכת העיכול שלכם פועלת בצורה הרבה יותר טובה. מלבד זאת, גם עור הפנים, השיער ואפילו הציפורניים מבריקים יותר ואין ספק שהתחושה הכללית היא טובה ואתם מלאי אנרגיה.

הצטרפו אלינו לכתבה מעניינת ביותר, בה תוכלו לקרוא על טיפים מצוינים לבישול נכון ובריא של מגוון מזונות. הכתבה בשיתוף עם מבשלים חוויה המעבירים מגוון סדנאות בישול, בהן גם סדנת בישול בריא.

מה חשוב שתדעו על בישול ביצים?

אם אתם אוהבים לאכול ביצים, דעו שהדרך הטובה ביותר לאכול אותן היא כאשר הן קשות.
כלומר, עליכם לבשל את הביצים במים.

מה חשוב שתדעו על שוקולד?

אם אתם אוהבים שוקולד, רכשו את השוקולד המשובח ביותר וזה שמכיל 70 עד 90 אחוזים של מוצקי קקאו.

מה חשוב שתדעו על אבקות מרק?

אם אתם משתמשים באבקות מרק, נמליץ לכם לוותר עליהן ולתבל את התבשילים או המרקים עם מעט מלח, פלפל שחור ועשבי תיבול שונים. אבקות המרק מכילות המון שומנים, קלוריות וכימיקלים שונים. כמו כן, הן גם מכילות חומר הנקרא מונוסודיום גלוטמט. אין ספק שהוא מחזק את הטעם של המזון אבל מנגד, הוא ידוע כגורם לכאבי ראש ואלרגיות.

מה חשוב שתדעו על צבעי מאכל?

כאשר אתם רוכשים שקדי מרק או אטריות, בדקו את רשימת המרכיבים ושימו לב שלא מופיע צבע מאכל צהוב הנקרא טרטזין. מדובר על צבע מאכל שיש להימנע ממנו. הוא לא מומלץ לא לכם ובמיוחד לא לילדים שלכם.

מה חשוב שתדעו על בטטות?

כאשר אתם מכינים מרק, מומלץ שתוסיפו לו בטטות. הן מתפרקות במרק, מסמיכות אותו, מתרככות יחסית מהר וטעמן מתקתק וטעים וכמובן הן דלות בקלוריות.

מה חשוב שתדעו על אטריות שעועית?

אפשר להוסיף אותן למרק. הן בריאות הרבה יותר מאטריות קמח והן סופגות את טעמי המרק. העדיפו אותן. הן יכולות להשתלב בכל מרק.

מה חשוב שתדעו על קטניות?

עשו לכם הרגל ולפני שאתם צורכים את הקטניות, תנביטו אותן. למה חשוב להנביט? כי בשלב זה, הזרע מתעורר מהתרדמת שלו והזמינות של המינרלים והוויטמינים שיש בו, עולה משמעותית.

מה חשוב שתדעו על אורז מלא?

אורז מלא בניגוד לאורז רגיל, צריך לדעת איך לבשל. על כן, התחילו בהשריה של האורז במים לילה קודם. כך תוכלו להיפטר מכל טעמי הלוואי שלו. לאחר מכן, יש לטגן הרבה בצל עם שמן זית. אפשר גם להוסיף פטריות טריות, מים, מלח ופלפל ואז תוכלו לקבל תבשיל אורז נפלא, טעים והכי חשוב בריא.

מה חשוב שתדעו על שמן זית?

הוא נחשב מאוד בריא בהשוואה לשאר השמנים. שימו לב שאתם צורכים רק שמן זית כתית מעולה. אגב, אפשר גם לטגן עם שמן זית. הוא מצוין עבור טיגון. אל תשכחו להוסיף חתיכת גזר קטנה. הגזר מסייע בהעלאת טמפ' השריפה.

אולי גם תאהב